wtorek, 14 sierpnia 2012

RECENZJA: Ayur Herbal Shampoo - Amla & Shikakai with Reetha for Normal Hair, 220 ml



Skład

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Coco Monoethanolamide, Cocobetain, Amla (Embelica officinalis) Extract, Shikakai (Acacia concina) Extract, Reetha (Sapindus mukorossi) Extract, Propylene Glycol, EDTA, Phenoxyethanol, Methyl Paraben, Propyl Paraben, Imidazolidinyl Urea, Colour, Fragrance.

Sodium Laureth Sulfate - detergent główny (zmywa tłuszcze, ma działanie pianotwórcze)

Coco Monoethanolamide - detergent pomocniczy
Cocobetain - detergent pomocniczy, spieniacz
Amla  Extract- amla: wzmacnia i odżywia włosy, przyspiesza porost
Shikakai Extract - shikakai: naturalnie oczyszcza i wzmacnia włosy, przyciemnia
Reetha Extract - shikakai: wzmacnia i odżywia włosy
Propylene Glycol - rozpuszczalnik / humektant
EDTA - stabilizator
Phenoxyethanol - konserwant
Methyl Paraben - konserwant
Propyl Paraben - konserwant
Imidazolidinyl Urea - konserwant
Colour, Fragrance - kolor, zapach

_________________________________________________________________________________

+ brak silikonów
+ ekstrakty ziołowe (amla, shikakai, reetha)
+ cena (75 rupii - 4,5 zł)

- straszliwie wysusza włosy
- bardzo plącze włosy
nie wiedzieć czemu, przy tak dużej zawartości silnych detergentów kiepsko zmywa oleje
- włosy po umyciu są bardzo sztywne

Po ten produkt sięgnęłam, gdy skończył mi się szampon z SLS do oczyszczania włosów. Od czasu wyprowadzki z Polski musiałam praktycznie zrezygnować z delikatnych szamponów, ponieważ nie dawały sobie rady z tonami kurzu, brudu, tłuszczu i innych obrzydiwości, które osadzają mi się na włosach po każdym wyjściu z domu. Od czasu do czasu używam jednak Shikakaia w proszku (naturalny szampon, bez detergentów). 
Szampon Ayur Herbal Shampoo kupiłam nie znając jego składu... Byłam jednak przekonana - słusznie zresztą - że jak większość produktów indyjskich do włosów nie zawiera on silikonów. Liczyłam na dobrze oczyszczający szampon o prostym składzie. Niestety, wkrótce okazało się, że popełniłam straszliwy błąd :)
Jeśli przyjrzycie się składowi, okazuje się, że szampon nie zawiera fazy tłuszczowej. Dlatego właśnie po zastosowaniu tego produktu włosy są bardzo sztywne, suche i przeraźliwie splątane. Przy moich lekko kręconych włosach właśnie plątanie było największym problemem. Po umyciu praktycznie nie dało się ich rozczesać bez ofiar we włosach :)
Pomijając już to wszystko, szampon na domiar złego nie radzi sobie ze zmywaniem olejów. Nie wiem, jak to możliwe, skoro zawiera tyle detergentów. Moja hipoteza jest taka: ponieważ szampon bardzo się pieni, daje złudne wrażenie, że włosy faktycznie zostaną oczyszczone małą ilością produktu. Tymczasem trzeba zastosować naprawdę sporo tego kosmetycznego bubla, żeby dobrze je umyć.
Jeszcze jedno: szampon bardzo przyciemnia włosy (mi to akurat nie przeszkadza).
Krótko mówiąc, ten szampon to czyste zło, radzę omijać z daleka i uciekać z krzykiem na jego widok :) Zużyłam ponad pół opakowania z czystej pazerności ("skoro już kupiłam..."), ale po każdym zastosowaniu włosy wyglądają naprawdę dramatycznie: szorstkie, spuszone i nie do rozczesania. Z całego serca odradzam wszystkim, komu włosy miłe.

Konsystencja: Żelowa. Wydawałoby się, że szampon jest wydajny, ale trzeba nakładać dużo, żeby domyć włosy.

Zapach: Zapach ziołowy, mi się podoba.

Efekty: Nie dość, że nie spełnia swoich funkcji (oczyszczanie), to jeszcze po myciu włosy wyglądają tak, że najlepiej byłoby włożyć sobie worek foliowy na głowę. Nigdy więcej.

2 komentarze:

  1. Hej,
    Mam ten sam problem, moje włosy wypadają licznie i są strasznie przesuszone. Tez jestem właścicielką kręconych włosów i muszę uważać, żeby nie nakładać na nie pewnych składników.
    Może napisała byś recenzję takiego szamponu? (bardzo jestem ciekawa twojej opinii)
    http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=63862

    OdpowiedzUsuń
  2. Very nice article.Harshini Shikakai Shampoo is formulated with traditional and rich herbs highly effective in cleansing, treating various hair and scalp issues naturally.
    Amla reetha shikakai powder for hair fall

    OdpowiedzUsuń